Przejdź do głównej zawartości

Czerwona królowa

Autor: Victoria Aveyard
Ilość stron: 478
Wydawnictwo: Moondrive

– Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?



   Czerwona królowa zdecydowanie należy do wartych uwagi młodzieżówek. Od jakiegoś czasu nie czytam zbyt wiele książek tego typu, jednak po tej chyba znowu do tego wrócę. Zdecydowanie przeczytam kolejne części, bo historia Mare tak mnie zaintrygowała, że na końcu nie mogłam się oderwać.

  Jest to książka, w której nie ma tych bezsensownych i zbędnych momentów. Cały czas jest tam akcja, brak niepotrzebnych opisów pogody itp. Z każdą stroną dowiadujemy się czegoś nowego, co zmusza nas do przeczytania kolejnej kartki.
    Bohaterowie są świetni, od razu poczułam klimat tej książki, a także od razu polubiłam Mare. Ale nie tylko ją, jest tam wiele świetnych charakterów, każde z innymi przeżyciami i z własną oryginalną historią.

    Pojawia się wątek miłosny, ale mogę z pewnością stwierdzić, że jest na bardzo dalekim planie. Przewijają się pewne epizody, ale zdecydowanie nie jest to kolejna historia o cudownej miłości.
   Zakończenie, mnie osobiście zwaliło z nóg, kompletnie nie spodziewałam się tego, co tam się wydarzyło, autorka zdecydowanie zostawiła nas w osłupieniu.
   I tak, faktycznie jest to młodzieżówka, lecz moim zdaniem niejeden dorosły czytelnik wciągnąłby się w nią, ponieważ jest mądra, przemyślanie napisana, a co najważniejsze nie ma nudnych momentów, a to się naprawdę ceni.

   Książka również uczy, pokazuje, że każdy może okazać się wrogiem, ma w sobie wiele ukrytych wartości, myślę, że sięgając po nią, nie pożałujecie. Dlatego czytajcie, bo warto. ;)

Moja ocena:9/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pierwszy post!

Witajcie kochani! Dziękuję każdemu, kto poświęcił chociaż chwilę czasu i zajrzał tutaj! Nawet nie wiecie jak się cieszę!   Dość długo się zbierałam, żeby założyć bloga, ale wreszcie udało się ❤    Kilka miesięcy temu założyłam bookstagrama. Wiadomo jakie są początki.  Myślałam, że to bezsensowny pomysł, bo nikt i tak nie polubi moich zdjęć. Byłam pewna, że nikt ich nie zauważy. A mimo mojego nastawienia każdego dnia przybywają nowi obserwatorzy. Są osoby, którym (Tak myślę) podobają się moje zdjęcia, mimo wielu mankamentów.    Mam nadzieję, że tak samo będzie tutaj. Jak już wspomniałam, początki bywają trudne, ale zawsze musi być ciężko zanim pójdzie z górki. Oczywiście, nie chodzi tylko o obserwatorów. Chciałabym dzielić się z Wami moimi odczuciami na różne tematy. Mam zamiar wstawiać recenzję książek które czytam i dzielić się z Wami opiniami.    Trzymajcie kciuki! Zagladajcie na mojego bookstagrama: https://www.instagram.com/goodbook_kk/

Zawsze przy mnie stój

Autor: Carolyn Jess-Cooke Ilość stron : 311 Wydawnictwo: Otwarte                          Margot po śmierci zostaje własnym aniołem stróżem . Widzi wszystkie popełnione przez siebie błędy za życia . Ma możliwość , aby zmienić bieg wydarzeń , lecz może ją to wiele kosztować . Miłość i rodzina są warte każdego poświęcenia . W dodatku Margot czuje , że to zadanie nie zostało przydzielone jej przypadkiem.       Gdy zaczynałam czytać tę książkę, nie oczekiwałam wiele. Leżała na mojej półce kilka dobrych lat czekając na swoją kolej. Byłam również przekonana, że książki o takiej tematyce to całkiem nie moja bajka.     A co się okazało ?    Historia wciągnęła mnie od pierwszych stron! Autorka miała bardzo oryginalny pomysł. Główna bohaterka nie ukrywa przed nami żadnych tajemnic z przeszłości. Opisuje każdy błąd, a uwierzcie w młodym wieku popełnia się ich sporo. Pokazuje nam, jak bardzo potrzebna w życiu każdego dziecka jest miłość rodzicielska.    Niektóre f

The brightest stars

Autor: Anna Todd Ilość stron: 316 Wydawnictwo: OMG books Karina w wieku dwudziestu lat wyprowadza się z rodzinnego domu, by zacząć żyć na własny rachunek. Za wszystkie oszczędności kupuje mały domek i znajduje pracę w salonie masażu. Zostawia za sobą trudne dzieciństwo i skomplikowaną relację z ojcem – wymagającym wojskowym. Dziewczyna obiecuje sobie, że nigdy nie zwiąże się z żołnierzem. Los ma jednak inne plany… Kael trafia do niej przypadkiem. Karina od razu odgaduje, że przystojny żołnierz skrywa w sobie cierpienie. Jego mięśnie są boleśnie napięte. Mimo to dziewczyna traci głowę i pozwala się porwać rodzącej się namiętności. Nie wie jeszcze, że przeszłość Kaela jest pełna mrocznych tajemnic, a koszmar wojny podąża za nim krok w krok. Co łączy Kaela z ojcem Kariny – pozbawionym skrupułów tyranem? Komu zaufać, kiedy serce podpowiada jedno, a rozum drugie? Czy Karina zdoła zapomnieć, jak jej skóra płonęła pod dotykiem silnych, żołnierskich dłoni?     Byłam bardzo ciekaw